Behandling af personoplysninger sker, når du benytter selvbetjeningsløsninger på borger.dk. Som borger skal du ansøge digitalt, medmindre du er blevet fritaget fra obligatorisk digital selvbetjening eller Digital Post. Er du fritaget, kan du benytte dig af blanketterne, der findes på personregistrering.dk.
Håndtering af persondata
Nedenfor finder du følgende beskrivelser af håndtering af persondata, når du benytter én af de nævnte selvbetjeningsløsninger:
- Omsorgs- og Ansvarserklæring – medfører fælles forældremyndighed
- Navngivning af barn
- Konfirmandtilmelding
- Navneændring
- Navneændring ved vielse
- Dødsfald og begravelse – Anmodning om begravelse eller ligbrænding
- Bestilling af attest
Under hver enkel artikel vil det fremgå, hvordan dine personoplysninger bliver behandlet, samt hvilke rettigheder du har i forhold til behandlingen.
Tilsvarende vil det fremgå, hvis du har anvendt en af de papirblanketter, som du finder i linket ovenfor.
Bemærk, at der ikke behandles personoplysninger på denne hjemmeside - der er alene tale om en vejledningsside.